evelinaochalice

Alla inlägg under januari 2012

Av Evelina Alice - 19 januari 2012 17:00

Är nästan helt säker på att jag ska beställa hem en juicydress nu, men frågan är ju då, Vilken ?! Det är ju så svårt att välja. Vill ha alla! Så nu måste ni hjälpa mig. Vilken tycker ni är finast ? Kommentera! /Evelina

         

Som jag sa, det finns ju en del att välja på! VILKEN TYCKER DU ÄR FINAST ?

Av Evelina Alice - 19 januari 2012 16:45

Hejhej! Har inte alls gjort mycket idag. Vilat, kollat på tv, suttit vid datorn, kollat 4 avsnitt av Chuck med Jens, pluggat lite på so:n osv. Inte så jätte intressant att läsa om kanske, men jag har inget roligare att berätta. :) Nu så väntar jag på att klockan ska bli 17.30, för då kommer mamma hem. Har ingenting att göra, så det är lite segt att bara sitta vid datorn och titta på tv. Jag och Jens kan inte heller hitta på något, eftersom att han gick till pappa vid typ 11.00 Hoppas att han kommer hem samtidigt som mamma. Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer. Puss! Evelina

Saknar!  

Av Evelina Alice - 19 januari 2012 13:00

Tänkte tipsa om 7 vårtrender! Alla kläderna och accessoarer är ifrån Gina Tricot. Källa: www.ginatricot.com


1. The coloured bag

 


2. The white shirt

 


3. The sporty look

   


4. The shorts

 


5. The flag print

             


6. The army trend

       


7. The cap 

  


Hoppas att ni tycker sånt här är kul! Det tycker iallafall jag , fast det tar ju sin lilla tid att fixa. Orkade inte skriva några priser nu men ni hittar allt på deras hemsida. :) Ha det bra! Puss /Evelina

Av Evelina Alice - 19 januari 2012 08:00

Blir hemma ifrån skolan idag eftersom att jag har ont i huvudet, ont i halsen, är förkyld osv. Känner mig lite febrig också men jag vill inte ta febern, eftersom att min storebror har använt den och han har maginfluensa så vill jag ju inte direkt använda samma.. Hoppas inte att jag har feber även om det är mycket möjligt eftersom att både Jens och Emma har feber idag så. Får inte bli sjuk tills imorgon och helgen. :(


Om jag är frisk imorgon så ska jag först gå i skolan mellan 08.20-12.00 och sen ska vi ta bussen in till stan och ungdomsmottagningen och sen när vi är färdiga där så ska jag och Alice gå på stan. Sen så är det ju helg och jag har saker som jag ska göra varje dag så jag får verkligen inte bli sjuk nu. Får vila och ta det lungt idag så får vi hoppas att jag kan gå imorgon. :)


Det enda jag har gjort än så länge är väl att äta frukost. Det blev smoothie (ovanligt?) och pannkakorna som blev över från igår. Inte direkt frukost kanske, men man får äta det om man är sjuk. ;)


Nu ska jag gå upp och sova igen. Om jag orkar så ska jag ta kort på vad jag fick på min tjejkväll, fixa lite inlägg under dagen och kanske göra några tidinställda. Vi hörs lite senare. Kram! Evelina

  

-.-

Av Evelina Alice - 18 januari 2012 16:55

kom hem från skolan för en stund sen, vääääldigt seg skoldag idag. Och sista timmen har vi no i 80 min och jag,moa och gustav stannade kvar i bibblan för att göra klart no uppsatsen. Det var riktigt nice och chill faktiskt, men sen stack vi hem efter kanske 30 min, och nu ska jag plugga massa so och matte. Har även gjort en banansmoothie och en macka som ska ätas samtidigt! Mums, sen ska jag även hjälpa evelinn med en grej. Men vi får kanske höras senare, kram :) //alice

Av Evelina Alice - 18 januari 2012 15:45

Kom precis hem ifrån skolan. Seg dag idag. Vi slutade runt 15.30, och endå hade vi bara 5 lektioner och 5 minuters raster. Så ni förstår ju att vi har haft långa lektioner. Bland annat 2 timmars hemkunskap och nästan 2 timmars NO. Kul. Eller inte. 


Nu så väntar jag på att mamma ska komma hem för då ska vi göra vanilj- och hallonpannkakor. Gott!  Nu kom hon. Måste gå! Hoppas att jag hinner göra något inlägg innan dansen iallfall. Ska bara plugga lite på so:n också, men jag åker inte till dansen förrens 18.50 så jag borde hinna med det. Vi hörs! Puss //Evelina

L O V E < 3                                                                                Bildkälla: Weheartit  


Av Evelina Alice - 17 januari 2012 18:15

Sitter hemma hos pappa och väntar på att han ska komma hem. Då blir det att fixa lite käk. Är riktigt hungrig just nu, hoppas på att det blir något gott! 


Imorgon så kommer nog inte bloggningen att vara på topp eftersom att jag slutar runt 15.30 imorgon och sen när jag kommer hem så är det läxor och fixa middag som gäller innan jag åker iväg till dansen som börjar 19.15 Åh vad jag har längtat efter dansen! Typ det enda som är bra med att lovet är slut. Har saknat dansen så himla mycket verkligen. Sen var det ju ett tag sen jag tränade också. ;) Ser fram emot det iallafall.


På torsdag så vet jag inte riktigt vad som händer. Ska nog fråga Annie om vi inte kan träffas och göra färdigt vår pardans. Den första tävlingen är i februari så det är nog dax att göra färdigt den nu. :) Om du se detta Annie, så ring mig! 


På fredag så ska jag och tjejerna i klassen åka till ungdomsmottagningen och sen efter det så blir det stan med Alice och Evelinn. Längtar! :) 


Det var lite om vad som kommer hända under resten av min vecka. Tror att jag kommer hinna uppdatera, men endå. Nu vet ni! 


Pappa kom precis så nu ska jag ner och hjälpa till med maten. Pussar! //Evelina


Är hos pappa = Inga bilder, tyvärr


Av Evelina Alice - 17 januari 2012 16:15

Har bloggtorka just nu så jag skulle gärna vilja ha lite tips på vad jag skulle kunna blogga om. Till exempel mer bilder, mer mode, outfits, frågestund, bloppis m.m Alla förslag är välkomna! 

Snälla, det tar typ bara 30 sekunder. Skulle betyda jätte mycket! :)  

Presentation


Hej, nu har du klickat in dig på en blogg som drivs utav två tjejer som är födda 1997. Vi bor i Lindsdal en bit utanför Kalmar.
På fritiden umgås vi med våra vänner,fotar,shoppar och håller på med olika sporter. Kontakt: evelinaochalice@hotmail.com


Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards